Home Staging
Obecnie jest wiele współczesnych narzędzi promocji nieruchomości celem jej sprzedaży czy wynajmu. Najprostszym z nich, a zarazem najskuteczniejszym, w mojej ocenie jest home staging, czyli nic innego jak uatrakcyjnienie wizerunku nieruchomości poprzez jej upiększenie dodatkami wystroju wnętrz.
Rzeczy te mają służyć stworzeniu wizerunku nieruchomości odpowiadającej grupie docelowej jaką chcemy zainteresować naszym mieszkaniem czy domem. Nie zawsze są to dodatki o charakterze nowoczesnym, odpowiadającym najnowszym trendom w wystroju wnętrz, czasami są to takie rzeczy, które, wprost przeciwnie, mają ocieplić i dodać domowego charakteru minimalistycznym wnętrzom. Wiele przestrzeni wymaga wskazania ich przeznaczenia lub właśnie dzięki home stagingowi zmianie obecnego tj. na przykład puste pomieszczenie można zaaranżować jako miejsce na garderobę czy domową spiżarkę lub w istniejącej aktualnie sypialni stworzyć miejsce do pracy.
Home staging to również mniejsze zabiegi tj. przygaszenie wizerunku krzykliwej kolorystyki łazienki, białymi, neutralnymi dodatkami, co jest zdecydowanie prostszym zabiegiem niż jej remontowanie i ponoszenie dodatkowych kosztów z tym związanych przed sprzedażą nieruchomości i przekazaniem jej nowym właścicielom. O gustach się nie dyskutuje, dlatego też rolą home stagingu najczęściej jest trudne zadanie stworzenia z nieruchomości miejsca, które spodoba się jak największej liczbie osób.
Specjaliści w tej dziedzinie tworzą z nieruchomości miejsca, w których czujemy się dobrze i mamy ochotę zamieszkać. Komplet pięknych filiżanek na stole pozwala nam wyobrazić sobie jak pijemy z nich poranną kawę w salonie, uporządkowane blaty kuchenne zachęcają nas do gotowania, a miękkie poduszki i koce na tarasie do odpoczynku. Dom, który zaprasza i daje poczucie uporządkowania przestrzeni życiowej stwarza doskonałe tło do toczącego się w nim naszego życia. Home staging z pewnością ułatwi nam znalezienie nowych zadowolonych mieszkańców naszej nieruchomości.
Agnieszka Kotynia-Jakóbczyk