03
Lip

Poradnik „Jak właściwie zadbać o ofertę sprzedaży?” Q&A

W jaki sposób przedstawić swoją ofertę?

Obecnie najbardziej powszechną metodą sprzedaży nieruchomości są portale ogłoszeniowe. W Internecie są dziesiątki miejsc, gdzie można zamieścić ofertę sprzedaży. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie czy korzystniejsze jest zamieszczenie ogłoszenia w jak największej ilości miejsc czy ograniczenie się do tych, które mają największy odbiór. Nie chodzi przecież o promowanie oferty w miejscach rzadko odwiedzanych przez poszukujących. Wystarczą trzy wiodące portale, które znają niemalże wszyscy.

Co zrobić, żeby ogłoszenie było widoczne dla jak największej liczby odbiorców?

Jak już wybierzemy portale, na których umieścimy nasze ogłoszenie pamiętajmy o regularnym pozycjonowaniu i wyróżnianiu oferty. Na każdym z portali ogłoszeniowych znajdują się setki konkurencyjnych nieruchomości. Nawet atrakcyjnie przygotowane materiały promujące naszą ofertę nie musza dotrzeć do wszystkich szukających, jeśli nie będą znajdować się na początku listy wyszukiwania. Szukający nie jest przecież w stanie obejrzeć wszystkich ofert spełniających jego kryteria.

Jakie są inne sposoby informowania o sprzedaży nieruchomości?

Nie od dziś wiadomo, że social media nie są tylko sposobem komunikowania się ze znajomymi, ale dzięki nim również docieramy do szerszego grona odbiorców. Dobrym sposobem na poinformowanie o naszej nieruchomości jest napisanie tam o niej. Warto również poszukać grup tematycznych skupiających osoby zainteresowane kupnem lub sprzedażą.

Jakie narzędzia wykorzystać do lokalnej promocji?

Wiele osób podejmujących decyzję o zmianie mieszkania poszukuje nowego w najbliższej okolicy. Zadbajmy więc o to, aby sąsiedzi dowiedzieli się o naszych planach. Ulotki informujące lokalną społeczność o sprzedaży nieruchomości oraz baner umieszczony w widocznym miejscu na pewno w tym pomogą.

Jak przygotować nieruchomość do prezentacji?

Aby mieszkanie zrobiło jak najlepsze wrażenie należy pamiętać o jego posprzątaniu. Zadbajmy o wolną i niezagraconą przestrzeń. Pozwólmy oglądającym poczuć się przez chwilę jak “u siebie”. Schowajmy rzeczy osobiste, szczególnie takie jak zdjęcia rodzinne. Postarajmy się, aby mieszkanie podczas prezentacji wyglądało jak to ze zdjęć w ofercie.

Czy sposób prezentacji ma znaczenie?

Oczywiście, że tak! Najlepiej jeśli nieruchomość prezentować będzie jedna osoba. Obecność innych domowników może być niekomfortowa dla potencjalnego klienta. Podczas spotkania pozwólmy klientom swobodnie obejrzeć każde pomieszczenie, bez nadmiernego narzucania się. Jeśli częste prezentowanie mieszkania staje się uciążliwe mamy na to sposób. Alternatywą dla wielorazowych spotkań jest Dom Otwarty. Zaprośmy zainteresowanych klientów w konkretnym terminie.

Czego nie należy mówić/robić podczas prezentacji nieruchomości?

Nie należy wychodzić z inicjatywą rozmowy o możliwości negocjacji ceny sprzedaży nieruchomości. Takie zachowanie sugeruje, że sami nie wierzymy w wartość naszego mieszkania.

Niewskazane jest nadmierne zachwalanie mieszkania. Pozwólmy klientom samodzielnie dostrzec jego atuty.

Nie powinno się ukrywać prawdy dotyczącej nieruchomości. Tak jak staramy sie podkreślić zalety, tak nie uda nam się ukryć wad mieszkania.

Na jakie pytania potencjalnych klientów warto się przygotować?

  1. Co jest powodem sprzedaży?
  2. Czy ma znaczenie sposób finansowania zakupu? gotówka/kredyt
  3. Jak szybko mieszkanie może być przekazane?
  4. Jakie wyposażenie jest ujęte w cenie?
  5. O ile możemy obniżyć cenę?
  6. Jakie i kiedy były przeprowadzane remonty w mieszkaniu/budynku?
  7. Pytanie o najbliższe sąsiedztwo, infrastrukturę, dostęp do komunikacji
  8. Jaka jest wysokość opłat?

Jakie dokumenty na pewno będziesz potrzebował do finalizacji transakcji sprzedaży nieruchomości?

  • podstawa nabycia
  • księga wieczysta
  • dokument o zobowiązaniach lub ich braku ciążących na nieruchomości
  • zaświadczenie o braku zameldowanych osób pod adresem
  • oświadczenie o niezaleganiu z opłatami